Rynek Infrastruktury
Na złożenie ofert cenowych wykonawcy mają czas do 20 maja. Umowa powinna zostać podpisana w III kwartale bieżącego roku, natomiast zakończenie budowy i oddanie trasy do użytku ma nastąpić w 2017 roku. Inwestycja będzie realizowana w systemie „projektuj (optymalizuj) i buduj”.
II etap obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego będzie miał 12,8 km długości. Inwestycja zakłada też rozbudowę DK-25 o długości około 1,4 km, budowę jednego węzła drogowego, 15 obiektów inżynierskich, dróg poprzecznych, dojazdowych, urządzeń odwadniających i odprowadzających wody deszczowe.
Zadaniem wykonawcy będzie również wykonanie oświetlenia drogowe, przebudowanie i usunięci kolizji, rozebranie obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją, stała organizacja ruchu oraz organizacja na czas wykonywania robót.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego stanowi kontynuację I etapu inwestycji. Wybudowana pierwsza część trasy została udostępniona kierowcom pod koniec 2009 roku. Nowy fragment obejścia miasta umożliwi wyprowadzenie poza jego centrum ruchu tranzytowego oraz skróci czas przejazdu drogą krajową nr 11.